Åbent brev til Trine Egetved (C): Hvad vil du gøre med økonomien og hjemmeplejen?

Grafik: Netavisen Gribskov.
DEBAT: Politikerne i Gribskov er tilsyneladende ikke indstillet på at svare borgerne på de stillede spørgsmål som må siges at være relevante som følge af det kommende Kommunalvalg. Derfor prøver jeg nu med borgmesterkandidat Trine Egetved fra det Konservative Folkeparti.

På vegne af ”Vores Gribskov” vil jeg som administrator gerne vide, hvilke initiativer
du som konservativ borgmester kandidat har for at genoprette Gribskov Kommunes skrantende økonomi, såfremt du får et passende mandat fra Gribskovs borgere ved kommunevalget den 16. november 2021.

Trine Egetved (K). Foto: Presse.

Du var med i byrådet i 2014, hvor i gennemførte Danmarkshistoriens største udbud i ældreplejen, og hvor der blev gennemført ugennemtænkte besparelser på 60-80 mio. kr. pr. år, hvilket vil sige, at når dette år er omme, er der sparet min. 480 mio. kr. på ældreplejen i Gribskov, foruden nedsatte ydelser siden 2014.

Du om nogen ved, hvad dette har indebåret af ulykker med hensyn til kvaliteten af ældreplejen, konkurser af hjemmeplejefirmaer, hjemmeplejefirmaer som trak sig ud, kriminelle handlinger og sidst men ikke mindst en ældrepleje, som du nok ikke finder dårligere i 97 andre kommuner.

RELATERET LÆSNING: DEBAT: Ja tak til uvildig undersøgelse af ældreområdet

Derfor vil det være interessant at høre hvordan du som en evt. ny borgmester vil bringe en skrantende kommune på højkant igen og gennemføre en for borgerne tilfredsstillende service. Det vil efter min og mange borgeres opfattelse være nødvendigt med en revurdering af hele administrationen, samt at definerer rollerne i de ledende stillinger lidt skarpere således at man virkelig forstår hvordan man leder en virksomhed med et personale som hver dag går på arbejde glade og tilfredse, hvilket ikke er tilfældet for tiden i hjemmeplejen.

Måske du vil arbejde for at administrationen overholder de ni principper for god offentlig service: udarbejdet af Regering, KL og Regionerne?

Det virker som en uoverkommelig opgave, du vil blive stillet overfor og naturligvis
kræver det et samarbejde på tværs af partierne, hvor der også er nyopstillede partier.
Det vil derfor også være interessant at vide, hvilke partier du evt. gerne vil arbejde/ikke arbejde sammen med.

Men Trine du skal også have den ros, der tilkommer dig i forbindelse med den nye
kommuneplan, som efter min opfattelse har en skjult dagsorden. Jeg ved ikke, om det
kan laves om efter valget, eller om det er for sent. Også roser for din indstilling til
byrådet med whistleblowerordningen og især inkl. borgerinddragelse, som vi håber ØU (Økonomiudvalget, red.) sørger for at få inkluderet.

Vi vil glæde os til at høre nærmere. God valgkamp

På vegne af ”Vores Gribskov”

Jørgen Hasselkjær