Fuskede kunde for 175.000 – Nu lukker omstridt bilforhandler

Damhus Biler er flyttet fra Helsinge, og der er nu et ledigt erhvervslokale til leje. Tekst: David Abildgaard. Foto: Privat.

HELSINGE: Den omstridte bilforhandler Jovica Zurz fra Damhus Biler har valgt at lukke og slukke for bilsalget i Helsinge. Indehaveren er fraflyttet adressen på Bomose Allé. Det sker få måneder efter, at vi her på avisen kunne berette, hvordan virksomheden forsøgte at snyde en kunde for mere end 175.000 kroner.

Damhus Biler er ikke længere at finde i Helsinge. Virksomhedens indehaver har fraflyttet adressen på Bomose Allé, og det er muligt at leje lokalerne. Fraflytningen sker kun få måneder efter, at Netavisen Gribskov kunne afsløre at virksomheden havde forsøgt at snyde en folkepensionist for mere end 175.000 kroner.

RELATERET LÆSNING: Lokal bilforhandler meldt til politiet: Stjal 175.000 kroner fra kunde

Virksomhedens ejer valgte til sidst at betale de resterende penge retur, men da var det allerede for sent. En indledende kommentar fra ham om, at kunden jo “hoppede på den” hjalp ikke. Senere har bilforhandleren forklaret sig med, at det var en ansat i virksomheden, en tidligere samarbejdspartner, der havde begået snyderiet. Det har den ansatte dog nægtet over for Netavisen Gribskov.

FIK DU LÆST: Damhus Biler: Stop journalisten og i får de 195.000 kroner retur

Hvis man googler Damhus Biler, så kommer følgende afslørende resultat frem.

Fuskeriet faldt ikke i god jord hos borgerne, der især på de sociale medier og i brugeranmeldelser gav virksomheden dødsstødet. Damhus Biler har i skrivende stund blot 1,5 stjerner ud af 5 ifølge Googles anmeldelser og kun 1 stjerne på Trustpilot.

En virksomhed skifter navn
Ifølge CVR-registret skiftede Damhus Biler ApS navn til Krone Biler ApS. Det skete selvsamme dag som vi bragte historien om bilfuskeriet, 20. marts 2019.

Jovica Zurz er også stadig registreret som ejer af virksomheden Damhus Invest APS, som fremgik på slutsedlen som sælger af den bil som folkepensionist som Gunnar Lerche ved en fejl kom til at betale 10 gange prisen for.

Det er ikke lykkedes at hente en kommentar hos Jovica Zurz.

 

 

Giv din mening til kende: