Kantstens-Gate: Flemming har nu fået sin opkørsel

(Tekst: Allan Andersen / Privatfoto)

RAMLØSE: Efter 14 måneder med klager, tip via ‘Tip Gribskov’-appen, utallige telefonopkald, mails og fremmøde på Gribskov Kommune er det endelig lykkedes for Flemming at få sin opkørsel bragt i orden.

Det havde ellers været Davids kamp mod Goliat, idet Flemming Rømer Petersen oplevede at hans henvendelser ikke blev besvaret eller at man blot afsluttede klagen som ‘udført’ uden der var sket det mindste.

– Det er jo utroligt at når man efter 14 måneder bliver så træt at man går til Netavisen Gribskov, så sker der noget på ganske få dage, fortæller en glad Flemming Rømer Petersen som siden tirsdag har kunnet nyde sin indkørsel som nu er uden høje kanter.

Efter mere end et års klager er det endelig lykkedes for Flemming Rømer Petersen at få sin indkørsel bragt i orden – men han afkræver fortsat Gribskov Kommune svar på sagsbehandlingen. (Privatfoto)

Flemming Rømer Petersen er dog ikke tilfreds med alt, sagsbehandlingen har som nævnt taget 14 måneder og han afkræver derfor Gribskov Kommune svar på hvad der gik galt, hvorfor tog det så lang tid – og ikke mindst hvad kommunen vil gøre for at undgå den slags i fremtiden.

Læs også: Kantstensgate: Flemming har klaget igen og igen

Netavisen stillede spørgsmål
Kort før Flemming Rømer Petersen kunne fortælle at han pludselig havde fået sin opkørsel på plads, havde Netavisen Gribskov stillet en række spørgsmål til Gribskov Kommune om problematikken på Frederiksværksvej.

Spørgsmål: Vi hører meget gerne om hvordan en sag kan blive lukket ned som ‘løst’ uden der er udført noget fysisk arbejde på stedet?

Svar: Der er asfalteret på Frederiksværkvej i sommeren 2018. Kantsten ved Frederiksværkvej 101 er udført som sænket kantsten. Der er supplerende etableret en rampe ved Frederiksværkvej 101. Efterfølgende har grundejer ønsket sig, at rampen blev lavet bredere.

I den forbindelse er der desværre sket en kommunikationsfejl mellem os og entreprenøren. Vores entreprenør har været på stedet i juni 2019 for at løse opgaven med rampen. Han har konstateret at asfaltrampen var udført og har derfor fejlagtigt ’afsluttet’ opgaven, idet han troede, at alt var i orden. Han var ikke opmærksom på, at rampen skulle gøres bredere.

På baggrund af grundejerens telefoniske henvendelse i sidste uge, har vi i fredags bedt entreprenøren om, at rampen laves bredere, som ønsket af grundejer. Dette arbejde forventes udført tirsdag den 3/9-19.

Flemming vil alligevel have svar
Som tidligere nævnt blev arbejdet ganske rigtigt udført, men Flemming Rømer Petersen har nu fortsat spørgsmål til sagen som han vil have besvaret, disse er fremsendt til Gribskov Kommune og nu afventer han i spænding på svarene på nedenstående spørgsmål:

– Hvorfor det skulle tage så lang tid?
– Hvorfor er jobbet meldt færdig uden det blev lavet to gange?
– Har kommunen betalt for arbejdet, de to gange det blev meldt færdigt , og hvor meget har de betalt?
– Er der medarbejder ved kommunen, som bevist har ignoreret opgave?
– Hvordan kan opgaven lige pludselig, blive løst på en og samme dag, når man tænker på hvor lang tid der er gået før?
– Hvem hos kommunen har ansvaret for at opgave ikke er løst før nu?
– Føre kommunen ikke tilsyn med deres underleverandør?

Flemming Rømer Petersen er i sagens natur tilfreds med nu endelig at have fået sin opkørsel bragt i orden, men undrer sig nu alligevel sagens gang.

– Det er jo tankevækkende at når jeg, efter 14 måneder uden resultat, går til Netavisen Gribskov hvorefter problemet er løst på to dage. Man kan jo kun undre sig over at kommunen ikke kunne finde ud af det tidligere, siger han til Netavisen Gribskov.

(Privatfoto)
Giv din mening til kende: